Przed Tobą znajdują się wskazówki, które pomogą odpowiednio dopasować Ci:
- checkboxy do Twojej strony internetowej oraz stopki e-mail zgodnie z przepisami
STRONA WWW – ZAKŁADKA W STOPCE
Na dole strony należy:
1) opublikować Politykę prywatności,
2) opublikować Regulamin serwisu / sklepu
Cel: dokumenty muszą być na stałe swobodnie dostępne dla Użytkowników.
WYSKAKUJĄCY KOMUNIKAT Z COOKIES (np. COOKIEBOT)
Po wejściu na stronę powinien pojawić się komunikat o plikach cookies – coś w stylu:
„Czy wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności? [link do Polityki prywatności] Możesz wyrazić zgodę na całość lub na poszczególne rodzaje cookies. W tym celu przejdź do ustawień poniżej”.
[i tutaj 3 przyciski]
zgoda na wszystkie cookies, odrzucam wszystkie oraz dostosowuje ustawienia.
- Alert popup powinien pojawiać się niezwłocznie po wejściu na stronę.
- Doradzam skorzystanie z narzędzia CookieBot. Nie wymaga on instalacji dodatkowych wtyczek czy modułów, a jedynie osadzenia fragmentu kodu na stronie www, ale można korzystać z dodatkowych wtyczek typu GDPR Cookie Consent lub innych poleconych przez informatyka lub programistę, które pozwolą na wybór cookies. Domyślnie zaznaczone mogą być wyłącznie cookies niezbędne.
FORMULARZ KONTAKTOWY
Formularz kontaktowy to miejsce, w którym Użytkownicy zostawiają swoje dane osobowe.
– Dane osobowe podane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane przez SMYK TOMASZ JODKA m.in. w celu komunikacji z Tobą oraz w innych celach zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce prywatności [link do Polityki prywatności].
ZAPIS NA BEZPŁATNY PRODUKT/DOSTĘP/NEWSLETTER
Przy formularzu zapisu powinien znaleźć się checkbox lub odpowiedni komunikat:
Chcę otrzymywać dostęp do bezpłatnych produktów oraz newslettera, a także do informacji o usługach i produktach od SMYK TOMASZ JODKA zgodnie z Regulaminem [PODLINKOWAĆ REGULAMIN NEWSLETTERA]. Wiem, że mogę uzyskać odpłatny dostęp do ww. materiałów zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie,
ZAKŁADANIE KONTA
Dodaj komunikat:
– Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez SMYK TOMASZ JODKA m.in. w celu obsługi Konta oraz w innych celach zgodnie z Polityką prywatności [link do Polityki prywatności].
Dodaj checkbox:
Akceptuję Regulamin serwisu [PODLINKOWAĆ REGULAMIN SERWISU].
Formularz zamówienia produktu
Pod formularzem zamówienia dodaj komunikat (dzięki temu Klient nie musi akceptować Polityki prywatności):
Twoje dane przetwarzane są m.in. do celów realizacji zamówienia przez ____ [wskaż nazwę swojej Firmy] zgodnie z Polityką prywatności [Polityka prywatności do podlinkowania]
Dodaj także checkbox:
- Akceptuję Regulamin [podlinkuj Regulamin]
Checkbox, o których mowa wyżej jest:
- obowiązkowy
- nie może być domyślnie zaznaczony.
Jeśli przy okazji składania zamówienia, będą także zbierane od razu dane do newslettera należy dodać:
- Chcę otrzymywać newsletter z informacjami o nowościach, promocjach, kodach rabatowych od _____ [nazwę Twojej Firmy] zgodnie z Regulaminem newslettera [Regulamin newslettera do podlinkowania]
UWAGA:
Checkbox o newsletterze musi być NIEOBOWIĄZKOWY.
Checkbox o newsletterze NIE MOŻE BYĆ domyślnie zaznaczony.
PRZY PŁATNYCH E-PRODUKTACH
Pod formularzem zamówienia dodaj komunikat (dzięki temu Klient nie musi akceptować Polityki prywatności):
Twoje dane przetwarzane są m.in. do celów realizacji zamówienia przez SMYK TOMASZ JODKA zgodnie z Polityką prywatności [Polityka prywatności do podlinkowania]
Dodaj także checkbox (OBOWIĄZKOWO!):
Akceptuję Regulamin [podlinkuj Regulamin]
Chcę otrzymać e-produkt/usługę przed upływem 14 dniowego terminu. Wiem, że po jego otrzymaniu, stracę prawo do odstąpienia od umowy.
Checkboxy, o których mowa wyżej są:
- obowiązkowe
- nie mogą być domyślnie zaznaczone.
Przycisk przenoszący do płatności
Przycisk przenoszący do płatności powinien brzmieć np.
„KUPUJĘ”
„KUPUJĘ I PŁACĘ”
lub
„PŁACĘ”
Potwierdzenie sprzedaży
W potwierdzeniu sprzedaży po zakupie Klient powinien otrzymać:
- Informacje dot. zakupionego produktu;
- Informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Czasami potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji może być wysyłane jako odrębny mail.
- Regulamin;
Wskazówka: Regulamin serwisu powinien być dołączony bądź jako załącznik do e-maila bądź np. w treści maila lub jako link do Regulaminu (Regulamin powinien być w PDF; Przykładowa wtyczka do woocomerce wysyłająca Regulamin w PDF – https://woocommerce.com/products/email-attachments/ ]
- Informację o tym, że Klient zrezygnował z prawa do odstąpienia od umowy (o ile Klient miał możliwość zaznaczyć checkbox o rezygnacji z prawa do odstąpienia od umowy – por. checkbox nr 2].
Przykładowa treść do dodania do wiadomości startowej poza informacją o produkcie:
„Informuję, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji. Szczegółowe informacje dot. zasad współpracy znajdują się w Regulaminie [podlinkować].
Dodatkowo (o ile Klient zaznaczał checkbox o rezygnacji na etapie składania zamówienia) dodaj:
Przypominam, że na etapie składania zamówienia potwierdziłeś, że chcesz otrzymać e-produkt/usługę przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od Umowy oraz że jesteś świadomy tego, że po otrzymaniu tracisz prawo do odstąpienia od umowy.
STOPKA E-MAIL I OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
JAK REALIZOWAĆ OBOWIĄZEK INFORMACYJNY?
1. Należałoby w stopce e-maila umieścić przygotowaną Politykę prywatności.
2. Do stopki maila na stałe należy:
- dodać treść:
Administratorem Państwa danych osobowych jest SMYK TOMASZ JODKA Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności [dodaj link]
- dodatkowo można także dodać do stopki e-mail następującą informację (nie jest to obowiązkowe, ale często przydatne):
Niniejszy e-mail (w tym również załączniki) jest przeznaczony tylko dla osoby lub podmiotu, który jest jej adresatem i może zawierać poufne lub podlegające ochronie informacje. Jakiekolwiek przeglądanie, dalsze przesyłanie, rozpowszechnianie lub wykorzystanie tych informacji bądź podejmowanie jakichkolwiek działań w oparciu o te informacje przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat jest zabronione. Jeśli otrzymaliście Państwo ten e-mail omyłkowo, proszę o kontakt z nadawcą tej wiadomości, odpowiadając na e-mail oraz o usunięcie i zniszczenie wszystkich otrzymanych materiałów, w tym wszystkich kopii przechowywanych w komputerze odbiorcy, wydrukowanych lub zapisanych na dysku.
WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ŚCIEŻKI SPRZEDAŻY, GDY SPRZEDAJESZ NP. PRZEZ E-MAIL/SOCIAL MEDIA
W tym dokumencie znajdziesz dodatkowe wskazówki dotyczące tego jak powinna przebiegać sprzedaż e-mailowa lub przez social media.
- CO KLIENT MUSI OTRZYMAĆ ZANIM SIĘ ZDECYDUJE NA USŁUGĘ/PRODUKT?
Klient przed ostateczną decyzją o rozpoczęciu współpracy, powinien otrzymać:
- ofertę zawierającą szczegółowe informacje dot. Produktu i
- Regulamin sprzedaży do zapoznania się
Najlepiej, żeby oferta i Regulamin sprzedaży znajdowały się:
- w treści maila bądź
- w załączniku
- może być też dowolna konfiguracja, np. oferta w treści maila, a Regulamin sprzedaży w załączniku lub odwrotnie.
CEL: Klient musi otrzymać Regulamin w takiej formie, żeby Sprzedawca nie mógł swobodnie ingerować w jego treść bez informowania o tym Klienta.
- CO POWINIENEŚ OD KLIENTA UZYSKAĆ ZANIM ZACZNIESZ DLA NIEGO ŚWIADCZYĆ USŁUGĘ/ZANIM WYŚLESZ MU PRODUKT?
Po pierwsze,
UZYSKAJ OD KLIENTA AKCEPTACJĘ WARUNKÓW.
Jak to zrobić?
Możesz go wprost zapytać:
Czy akceptuje Pan ofertę i Regulamin sprzedaży?
Jeśli tak, proszę o informację zwrotną.
Po drugie,
jeśli Klient chce, żebyś wykonał usługę przed upływem 14 dni lub chce otrzymać produkt drogą elektroniczną w ww. czasie, a Ty nie chcesz doprowadzić do sytuacji gdy Klient pomimo otrzymania produktu/usługi, będzie chciał odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy,
ODBIERZ OD KLIENTA OŚWIADCZENIE JAK OPISANE PONIŻEJ.
Jeśli Klient chce działać od razu (a tak będzie najczęściej), zapytaj go o to czy rezygnuje z prawa do odstąpienia:
Dotyczy usług:
„Czy chciałby Pan, żebym zaczął od razu wykonywanie usługi?
Jeśli tak, to proszę o przesłanie w mailu zwrotnym informacji: „Zgadzam się na wykonanie usługi przed upływem 14 dni. Wiem, że po jej otrzymaniu, stracę prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z Regulaminem”.
Dotyczy produktów elektronicznych:
„Czy chce Pan otrzymać ….. (ebook lub inny produkt elektroniczny) od razu?
Jeśli tak, to proszę o przesłanie w mailu zwrotnym informacji: „Chcę otrzymać produkt elektroniczny przed upływem 14 dni i wiem, że po otrzymaniu tracę prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z Regulaminem”
- CO POWINIENEŚ KLIENTOWI WYSŁAĆ PO ZAWARCIU UMOWY
POTWIERDŹ PRZYJĘCIE WARUNKÓW
Jeśli Klient zaakceptuje warunki:
- potwierdź przyjęcie umowy do realizacji zgodnie z warunkami, które zaakceptował. [np. Potwierdzam przyjęcie zamówienia do realizacji zgodnie z ustalonymi warunkami]
- jeśli Klient zgodził się na utratę prawa do odstąpienia w sytuacji gdy wykonasz umowę przed upływem 14 dni/wyślesz mu produkt elektroniczny, dopisz w tym mailu informację : „Zgodził się Pan/i na rozpoczęcia realizacji umowy/ na jej wykonanie przed upływem 14 dni, co jest równoznaczne z utratą prawa do odstąpienia od umowy”
Dodatkowo możesz ponownie przesłać w załączniku Regulamin.